Häst-Tandläkaren

Hejhej!
Idag kom Tand-Stina (hästtandläkare) och kollade Izabells tänder!
Hon fick 2 sprutor med lugnande för hon blev inte tillräckligt lugn efter en.
-
huvudet las upp på en salgs pall och hon hade på sig en munöppnare.
Stina berättade att Izabell troligtvis hade blivit riden med för stort bett och de va sant.. hennes 1a bett va SÅ HÄÄÄR stort och sen blev de mindre bett.. men de jag har nu va tillochmed 2 cm för långt!
Så de blir dahrves och så ska jag köpa ett nytt bett igen!
-
Eftersom att bettet var för långt så har de skaft ner 1 tand på varje sida i överkäken och gjort så att 1 tand på varje sida i undekäken fått en liten buckel. det handlar om mindre än milimeter, men de gör skillnad.
Så Stina slipade ner dom undre och de övre kommer växa ut eftersom att tänderna växer fram till ungefär 18 års åldern.
-
2 cm kortare bett ska skaffas och de borde lösa mina problem. Hon såg "fliken" jag pratar om och hon trodde de berodde på samma sak! fast det var hon inte säker på.
-
Hon kommer tillbaka efter sommaren :)
-
-
ser ni fliken ?

Kommentarer
Postat av: Patricia♔

Stackarn^^

2012-04-03 @ 19:31:28
URL: http://patriciac.blogg.se/
Postat av: JULIA [poetjävel]

SV: Tack Karro :)

2012-04-03 @ 19:38:37
URL: http://poetjavel.blogg.se/
Postat av: Malin

Hej! Ni/du var med i min bloggtävling" Det var så att ni vann! Grattis!

2012-04-03 @ 19:58:31
URL: http://malinjacobssson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0