I love my powniie!

Idag red jag som sagt var ut :)
Hon va lite fjollig ibland, men hon är ju en levande fjolla så de får man stå ut med :) bara visa att de inte e farligt ;)
Hon gick iaf i lagom fin form hoppas jag..
Skrittade en ganska lång bit eftersom de va så hårt där jag red, fick henne i fin form utan att vara DÖ TUNG i handen!
Inget taktande idag nej :D
-
När jag började trava var hon lite för pigg, så de va o jobba henne i form samtidigt som hon skulle gå lite lugnare och det funkade bra efter 3 min kanske :)
-
Jag galopperade på en väg med massa åkrar på ena sidan och ett vatten dike på andra sidan. Den är lite grejer på åker sidan, som gammla lador, massa skrot osv osv.. de brukar hon titta till på, så då brukar jag rida förbi tills hon inte reagerar längre. Gjorde några små volter bara för att se att hon verkligen var med mig och det var hon :)
både höger och vänster galopp såklart..
-
Sen skrittade vi en bit och så hoppade jag av o tog lite kort som ni såg i mitt förrförra (?) inlägg :)
-
skrittade en bit till innan jag travade henne och formen var nice då med! hon börjar få in de ! :D
när jag kännde att allt gick SUPER BRA i traven så saktade jag av och skrittade henne i form halva vägen hem och hon trampade under sig ganska bra tror jag !
-
Hon fick lång tygel och skritta i sitt eget tempo (dock inte för snabbt)
-
-
HEMMA svampade jag av henne och hon fick sitt tunna regntäcke på sig för de va 9 grader idag !
jag mockade alla boxarna och snabb smorde mitt träns och min martingal. fettade inte in de eftersom jag hade brottom hem !
-
Nu kännde jag att inlägget blev långt o onödigt så nu gör jag ett nytt ;)
pusshej !
image description

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0