dressyrträningen i måndags!

tänkte skriva lite om dressyrträningen för otto i måndags.
Izabell var lite halv jobbig.. hon bryter kontakten mellan handen och munnen och det kan va svårt att få tillbaka den.. hon "takt travar" med huvudet upp i luften och vill inte något alls egentligen. När man får tillbaka kontakten så får man ner henne i formen ganska snabbt igen tills man ska göra små volter.. speciellt i höger varv så är de ganska svårt..
Då börjar hon takt trava igen.. antagligen för att hon tycker de är jobbigt i höger varv. så de är bara stärka henne där. Ska t kiropraktor med henne så får vi se vad dom säger!
I galoppen gick hon helt okej faktiskt. gick i ganska bra form den mesta av tiden men ibland ville hon inte de heller ;)
när jag skulle trava av henne var hon SÅÅ FIIN!! jag höll knappt i tyglarna och hon gick i jätte fiin form och jag kunde jobba henne på olika spår, som volter och andra böjda spår och de va så grymt!
Jag väntade mig några sparkningar men de kom inte en enda :O bara vift med svansen!! TUR..


Idag ska hon iaf bli riden i hagen (rider bara i den). mest skritt och trav med bett!
tjingeling!
(en bild från i somras)

Kommentarer
Postat av: Linnea

Sv: ahahaha jag veet! Speciellt sista bilden^^

2012-02-29 @ 09:55:37
URL: http://linneaochmikaela.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0