Yes vs. No

Tråkigt med alla komentarer som är så negativa! Men jag orkar inte bry mig ;)

Grannie fick åka med igår och otto tömkörde honom :)
Han var lite ofokuserad eftersom jag red fram Bim samtidigt ;) annars var han fin (tror jag red ju samtidigt så såg inte så mkt)
Nästa gång ska otto tömköra honom igen och sen ville han se när jag rider honom.


Bim
har ju svårt att korta/samla galoppen så otto tyckte vi skulle pröva att andvända gramanen.
Jag vill helst inte rida med hjälptyglar! men otto sa att om jag rider med gramanen (på rätt sätt) varje dag (förutom när jag hoppar) i typ 14 dar så kommer jag inte behöva gramanen för att samla galoppen.
Hela lektionen fick jag lära mig rida med gramanen. Och bara på den lektionen blev det jätte skilnad på galoppen !  Och idag när jag red ut kunde han samla sig jätte mkt utan att jag höll i gramanen :)


Med Flicka fick jag jobba med att rida i låg form utan att hon skulle hänga i tygeln.
Gick rätt dåligt i början, hon bara tjafsade imot :( la jag till spöt när hon inte lyssnade på skänkeln slog hon imot -.- Tröttnade och sa till henne på skarpen. Jag är ju van vid att bitchar sig men om hon gör det om man inte är berädd så flyger man ;) Efter det var hon hur fin som helst ;)



Idag var vi i stan och shopa. Köpte en luvtröja ett par jeans och ett par skor.
Vi var också på Dahrve http://www.dahrve.se/ köpte ett par ridbyxor och så beställde vi ett träns till Bim :D
På hemvägen hämtade vi Hööks paketet som hade kommit :D Ska pröva grejerna i morgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0