Bråkig häst

Slutade tidigt idag så pappa kom och hämtade mig.
Red Bim till en åker där jag hade tänkt att rida lite dressyr och träna på det Otto gav mig i läxa i måndags.
Men det tyckte inte Bim..
Skrittade och travade på vägen till åkern ( ca 20 min ) Sen när jag kom fram till åker galopperade jag lite på 15 meters volter och kunnde tillochmed galoppera i riktigt sammlad galopp utan att gå i travalopp ( när dom galopperar med fram och typ travar med bak ser skit konstigt ut )
Sen började jag träna på min läxa ( bakdelsvändninga och att rygga) Bakdels vändningarnagick riktigt bra men ryggningen gick skit.
När jag hade ryggat klart (typ 3 steg) och skulle rida fram börja han stegra utan nån andledning ! Tycker det är skit läskigt när hästa stegrar för att i höstas red jag en unghäst som stegra så mycket att vi gickomkull!
Men jag var snabb och börja snurra han direkt när han höll på att landa. Snurra flera varv så när jag stanna blev han lite vinglig. Men man måste ju få han att fatta att han inte ska stegra ;)
Sen var han lite skärad så jag gjorde lite skaer som han kan se rygga jag igen utan problem sen red jag hem.


Min lilla knäppis ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0