Duktiga hästar

Började med att rida Bim.
Han var lite seg i början (tog inte förhållningarna och skänklarna). Så gjorde flera övergångar från trav samtidigt som jag red på böjda spår (8-volter & Serpentinbågar) sen gjorde jag samma sak i galopp.
När jag hade fått igenom förhållningarna fick han pausa.
Skritta på lång tygel ca. 5 min sen gjorde jag lite skänkelvikningar i skritt och trav.
Gjorde sen lite övergångar galopp halt. Innan jag travade av gjorde jag lite byten.
Avslutade med att trava av och skrittta en sväng.


Bim efter jag hade ridit.


När jag hämtade honom käka han i en ler pöl...

Sen tog jag in Tärnan.
Hon hade precis rullat sig så hon var ju ren och fin...
Som tur var var hon bara skitig på rumpan ;)
Började med att longera henne, vilket var tur för hon hade hur mycket energi som helst !
Mamma orkade inte komma ut så jag fick skritta på henne själv för första gången.
Hon tyckte det var lite konstigt att hon skulle gå själv annars gick det bra.


Tärnan och hennes föl i sommras ( nyare bilder kommer )

Sist men störst Grannie.
Han hade rullat sig innan jag tog in Bim så han hade hunnit torka när jag tog in honom.
Gjorde likadant som det Tärnan. Han har alltid varit en sån som heller travar än galoperar. Men sen jag har börjat longera honom galopperar han hellre än travar ! konstigt...
Skrittade själv på honom också för första gången :D Han var mer framåt och gick av sig själv.


Min rena fina häst..


Kommentarer
Postat av: PATRICIA - vinn en design!

svar: eller hur, visst är det irriterande! ;)

2012-01-02 @ 21:02:19
URL: http://ponnynceline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0