hoppträningen


Hoppträningen i onsdags.
Som ni kanske vet så ska jag ha en ny sadel och Lisa (hopptränaren) har en sadel som ligger bra på ponnyn och den är HELT ny och den har flyttbara klossar så de e fett AWESOME!
-
Vi hoppade iaf fram på dom 30 cm (?) kavalettibomarna
Vi hoppade i vänster varv på en, hoppade samma igen. Sen vände vi upp och hoppade på den andra bomen i en omhoppningssväng och bytte varv, Hoppade på den vi nyss hoppade på och sen den igen. sen hoppade vi på nästa bom som en omhoppningssväng, hoppade på samma två gånger igen osv osv..
(sämst på att förklara men hope you get it!)


Lite senare hoppade vi en 30 centimetare och skulle ha 6 galoppspång till nästa hinder.
vi stannade massa gånger på vattenmattan och jag glömde räkna galoppsprången 103958894356 gånger så de blev typ rätt 3 gånger av 15..?
-
-
Lite senare fick vi en bana..
som ni ser på nästa bild så hoppade vi 30'n, vattnet (6galoppsprång), red hela långsidan bort vände upp som omhoppningssväng, hoppade den andra 30'n hoppade muren med 6 språng mellan och sen var det klart!
-
vi hoppade den åt andra hållet med, alltså började med 30'n, muren, 30'n, vattnet..
-
de slutade på 1m eller 110.. vet inte riktigt.. men iaf...
-
Det blev några AS KONSTIGA hopp när jag glömde o räkna.. hehee...

Lisa är inte säker på att hon ska sälja den ännu.. men får reda på de tills nästa träning !
HOPPAAAS!!!

kan ju byta ut klossarna om jag vill ha mer/mindre stöd!
men nu måste jag dra på lektion!
pusshej !


Kommentarer
Postat av: Patricia♔

sv: Även när du känner så måste du äta, det vet du.

Du får tänka att det hjälper dig och din häst att kunna komma längre:)

2012-03-30 @ 12:53:57
URL: http://patriciac.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0