Igår

Igår började jag och mamma med att rida ut på Grannie och Bim.
Prövade Tränset från hööks på Grannie och det var aass snyggt på honom! Det här tränset : http://www.hooks.se/product.aspx?productid=300659&deptid=109&sortType=sortNamn&sortOrder=ASC
I tis när vi var på Daharve köpte vi en lös remont nosgrimma så den satte jag på Grannies träns.

När vi red gick han skit fint ! Tömkörningen gav verkligen resultat, Han gick i form (ungehäst form = låg form) och jobbade med ryggen ! Sen var det nått som var läskigt så gick han ju inte i form men han är ju bara 3 och håller på att lära sig att gå i form. galopperade lite och sen bytte vi så att han fick gå först.
Där vi red hade det blåst ner små träd ( typ 50 cm) Tänkte att han kunde gå över dom men det ville han inte ;) när han såg dom började han trava och tog ett jätte hopp över ! Bim som gick efter gjorde samma med mamma  och hon var inte berädd så hon trodde hon skulle flyga av ;)

När vi kom hem igen gjorde jag i ordning Grannie och tog ut han i hagen.
Red Bim på åkern för att träna galoppen och behövde inte andvända gramanen överhuvudtaget ! Gjorde lite galoppombyten och tränade på förvändgalopp. Hoppade lite stockar och ett dike och "lekte" i galopp dvs samlade, längde, galopppiruetter (början till) och busade lite ;)
Han var så fin ♥

Jag och mamma red ut på Flicka och Tito. och Flick var damp... Sparka och var almänt jobbig, ston..
Laddar om till på söndag !


Blackie

Bim

?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0