Dressyr måndag hopp tisdag

Ja.. dressyren gick väldigt bra i början! då var hon super mjuk och lydig ! Men så fick hon sina ryck i mellan åt..
Vi jobbade mycket med övergångar. Gick jätte bra :D
I galoppen gick det bra också :) red först på A-volten sen runt 4-kanten och gjorde 10 meters volter.
Men sen stratt det upp sand på en sånndär som håller i dressyrstaketet och då sparkade hon först bakut och sen hoppade hon upp och fram typ en meter -.- Jag höll i mig allt vad jag kunde och då kännde jag att tänkte kasta av mig. ( kännde hur hon tänkte börja bocka och jag kännde att hon inte var rädd längre) Jag blev skit sur och då blev hon hur fin som helst !

Vacker min

Hoppningen gick super! Hoppade ute för första gången :D
När jag red fram var hon spänd och tittade på allt. Men när vi började hoppa släppte det direkt :D Började med att hoppa fram på ett smalhinder som är typ 1 m brett ;) Första gången tyckte hon det var skit konstigt men sen hoppade hon utan problem :D Efter det hoppade vi en båge oxer räcke hon rev oxern ordentligt men hon är så snabb i fötterna så det märktes inte att hon rev :D slutade med att hoppa en bana på 80 ! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0