svar..!

Hanna om svar på kommentarer..:
jag tycker inte att hon drar i hacket du har en syper fin ponny :)
SVAR: Tack♥

Marie om svar på kommentarer..:
Har inte sett filmen, så har inget att säga om du drar hårt eller inte :) Ville bara säga att om det nu var så så är det ju sant att ngt tråkigt kan hända lxm :P
SVAR: okej :) ja de kan de verkligen! men tror inte den risken finns för oss ! ;)

Linnea om svar på kommentarer..:
Meeeen ååååh ni är ju så hiiiimla duktiga på att rida så att ni tillochmed kan rida hennes suuuperenkla lugna ponny genom dataskärmen och göra de sååå mycket bättre än Karro, aa precis så är det!
SVAR: AHHAHAHAHAH!!! eller hur Linnea ;)

anonym om tävlingen..:
jag tycker att du skall rida hnne mycket mer på marken ! hon behöver verkliggen muskler.. och hackamore brukar man oftast sätta på välridna hästar...
SVAR: Tack för din kommenrar ANONYMA J*VEL. Vet du ens varför jag red på hack från början eller ? :O nej.. trodde väl inte de.. Izabell fick sår i munnen och jag kunde inte använda bett på 3 månader tror jag.. jag red alltså bara på hackamore då, tills såren försvann.. det var först för kanske 1 månad sen som jag kunde börja variera bett med hack och nu kan jag rida på bett ganska ofta om jag smörjer hennes mungipor nogrant med rätt salvor..
Jag hoppar ännu på hack eftersom hon/jag inte har den bästa tekniken ännu och då riskerar jag att rycka henne i munnen och det vill jag verkligen inte!
nu till musklerna.. Jag har haft izabell i 1 år och när jag fick henne kunde hon skritt trav och gallop helt okej, men inte bra.. Jag har gjort rästen.. jag har fixat till galoppen bättre, traven bättre, skritten bättre.. när jag köpte henne var hon inte riden på mer än 4 månader och hon hade aldrig hoppat en bana.. hon hade hoppat skutt på 50 cm för hon var för HET för att man skulle kunna rida bana på henne..
så nu kanske du fattar varför jag ens rider på hackamore? men visst.. jag rycker o sliiter sönder min ponnys nosrygg.. ja verkligen ?:S
izabell då:
(min kompis rider på denna bild, och hon är rutinerad)
nu:


Kommentarer
Postat av: Anonym

asså linneas kommentar .. ni är för jävla PATETISKA rent ut sagt. så jävla barnsligt att hålla på att skriva sånt.

och JAA jag är anonym, jag vet. du behöver inte sitta och skriva "anonyma jävel" till mig för vet du ..om du vill ha en så stor blogg så du kan tjäna pengar på den (iaf den andra) och så att du blir känd ska du fan kunna ta emot "elaka" kommentarer från anonyma utan att bli så jävla arg som du blir. du måste ju lära dig att kunna ta TIPS från folk och inte vända på dom så dom blir ELAKA som du ser dom.

2012-02-27 @ 23:15:09
Postat av: Ulrika

sv: Hihi vsg, jag var dock sjuk i går så nej :/ <3 ahah

2012-02-28 @ 09:40:53
URL: http://ulrikahafstroms.blogg.se/
Postat av: Karolina

Det har hänt väldigt mycket och gått fort fram på bara ett år. Sedan är det långt ifrån färdigt, men man måste också se alla framsteg som de har tagit under året. Izabell har helt klart förändrats och Karros ridning har förbättrats. Det är inte rättvist att klanka ner på de, visst kunde kontrollen och finheten i ridningen varit bättre, men det var deras första "riktiga" tävling med en massa nytt för båda två och dessutom så tränar de för en väldigt skicklig och erfaren hopptränare som jag vet inte skulle tillåta Karro att sitta och "dra sönder" nosryggen. Dessutom så går hacket sönder innan nosryggen... Hade det varit en stor risk att dra sönder nosryggen hade hackamoore varit förbjudet för länge sedan. Istället är det mer värt att se det positiva och låta Lisa ta hand om Karros ridning, Karro är medveten om vad hon gör och det är ganska så uppenbart att hon vill utvecklas och jag önskar de lycka till i deras tävlande i framtiden:-)

2012-02-28 @ 19:47:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0