svar på kommentar!

CiCi om longering:
ser ut som att ni skulle må bra av lite kommunikationsträning, hon springer ju bara på och lyssnar inte på dig.

jag tycker hon lyssnar ganska bra! just i högern försökte jag få upp henne i gallop, men eftersom hon tycker höger e jobbigt så ser ni ju resultatet.
Jag tycker hon lyssnar på mig, kan släppa henne lös i ridhuset och hon följer mig och lyssnar på mina kommandon.
fast de kunde ju inte du veta..
i longeringen håller jag faktiskt med lite. men det har aldrig funkat att longera henne så gör det bara i nödfall elr vad man ska säga.. däremot ska jag longera henne oftare sen när snön är borta och jag har mer tid så att hon vänjer sig vid det.
Longering är väldigt viktigt eftersom man oftast gör det när man har lite brottom, vilket jag har ganska ofta nu för tiden!
jajaah! byebye !;)

Kommentarer
Postat av: Stella

Nu är Dagens blogg avgjord! Var det ni som vann? ;)

Kramar Stella

2012-02-13 @ 18:35:14
URL: http://ponnyhopp.wordpress.com
Postat av: Anonym

Men det beror ju på vilken häst det är om det är bra eller inte.. suck

2012-02-13 @ 22:51:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0