svar på kommentarer..

elsa om svar igen...:
asså du ska kanske ta åt dig av vad folk skriver istället för att bli sur. bara för att du aldrig har hört någon som dragit sönder sin hästs nosrygg så betyder inte det att det inte hänt.
fan vad du ska vara bitchig. i hästvärlden är det ofta så att man vill hjälpa andra och det är just det hon vill med att säga det. herre gud..
SVAR: jag har inte sagt att de inte händer? har bara sagt att jag inte vet om nån som har de.. oochh.. jag vet ju själv hur mkt jag tar i henne? Och uppfatta mig som bitchig om ni vill.. jag bryr mig inte? men jag tycker inte jag är de..
och asså... vad är det för hjälp egentligen om hon säger att jag inte ska dra så mkt i min ponny? om jag inte knycker till nån gång så hänger hon sig ju i hacket och går inte att rida.. BIG deal about this!

Marie om svar igen...:
Jag har hört talas om flera som dragit sönder ponnyns nosrygg för att dom inte varit så ödmjuka med hacket.. så.. det kan faktiskt hända. 
Ville bara säga det för att försvara tjejen du kallar "lilla gummsan", hon har faktiskt rätt.
SVAR: asså visst finns de sånna som gör det, men eftersom jag känner själv hur mkt jag drar så kan jag säga med en gång att de kommer ALDRIG att hända! jag hoppar bara på hackamore och rider dressyr med bett. Jag rider alltså med hack för instruktör nästan varje gång jag rider med de och hon har aldrig sagt något om de vad jag vet.. bara att jag ska lätta lite i handen innan hindrena för att hon ska få hoppa "själv" eller så typ... Som sagt var så knycker jag till ibland för att hon inte ska hänga sig i de, men jag mjuknar ju sen igen!
Det är ju bra att ni reagerar, men jag tycker dock inte detta var sant.
Jag brukar aldrig ha hacket så långt ner heller, men eftersom jag hade glömt remmen så kom de lite långt ner, och de tycker jag är lite obehagligt för jag blir osäker ifall hon inte får tillräcligt med luft eller får ont i nosryggen, men ändå.. jag kan ju inte låta henne hänga sig i hacket/handen så då måste jag "dra" upp henne..
Har kollat på filmen hur många gånger som helst nu bara för att se hur mkt jag drar, men jag hittar faktiskt bara ett ställe som jag drar till lite.. och när jag saktar av, men då rycker jag inte utan lägger vikten bakåt och då följer händerna med..  men de kanske bara är jag ? :S
pusshej !

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Jätte fin blogg verkligen! Vad har du gjort i dag då? :) <3 Kram

2012-02-27 @ 17:29:54
URL: http://ulrikahafstroms.blogg.se/
Postat av: Sara

Sv: Jadå, har du haft en bra dag? :)

2012-02-27 @ 18:03:48
URL: http://ponnydaily.blogg.se/
Postat av: Linnea

Meeeen ååååh ni är ju så hiiiimla duktiga på att rida så att ni tillochmed kan rida hennes suuuperenkla lugna ponny genom dataskärmen och göra de sååå mycket bättre än Karro, aa precis så är det!



2012-02-27 @ 18:10:50
URL: http://linneaochmikaela.blogg.se/
Postat av: Marie

Har inte sett filmen, så har inget att säga om du drar hårt eller inte :) Ville bara säga att om det nu var så så är det ju sant att ngt tråkigt kan hända lxm :P

2012-02-27 @ 18:22:06
URL: http://ettbenivarjehorn.blogg.se/
Postat av: Hanna

jag tycker inte att hon drar i hacket du har en syper fin ponny :)

2012-02-27 @ 20:11:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0