Att vara en FÖREBILD!

Jag tycker det är väldigt viktigt att ha förebilder och det är MINST lika viktigt att VARA en förebild!
Det är sjukt många yngre som skriver till mig..
Dom skriver oftast bara "Hej vad gör du?" eller liknande.. Men jag tycker ändå det är VIKTIGT att svara på det eftersom jag inte vill uppfattas som en läskig stor..
-
jag minns själv när jag var mindre och satt flera minuter och tvekade på om jag skulle våga skriva hej till den där stora tjejen.. Skickade jag så fick jag inget svar och då skämdes jag och blev lite rädd för den personen.
Jag vill INTE att yngre ska känna så av MIG!
-
När jag träffar yngre barn ändrar jag mig i sättet lite.. Jag kan ju lixom inte svära bland dom, det blir så FEL! Jag vill verka intresserad av det dom pratar om och göra så att dom känner sig speciella!
När jag var liten räckte det med av att någon sa hej eller rörde min axel eller något sånt för att jag skulle känna mig SÅ speciell! Det var skönt och ifall andra barn känner likadant ska jag ju försöka ge dom det.
-
Att vara en förebild är inte bara att prata med dom som ser upp till en utan också att göra bra saker och SPECIELLT när barnen ser det.
-
Hur känner och tycker ni om förebilder?



Kommentarer
Postat av: Viilma

Asså GASSH! Älskar din och Annies blogg! Den är så bra och jag läser den flera gånger om dagen. Hoppas verkligen att du kmr med i Ponnyakuten fast att du var såå trött ;) Men, men fortsätt med att skriva eran urbra blogg :D Kolla gärna min blogg: http://neverforgetthename.blogg.se/

2012-05-12 @ 22:08:46
URL: http://NeverForgetTheName.blogg.
Postat av: Märta o Celica

Jag har några förebilder! :D

och du Karro är en av dom bästa !!! <3



och du är snäll :)



// Kram

2012-05-12 @ 22:31:08
URL: http://misscelica.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0