Ridpasset!

Tjenah!
Idag red jag med hack och kedja. Gick AS bra!
Mamma sa att jag bara fick rida i 40 min för vi hade brottom.. Så jag red ut och red lite på en åker med SJUKT högt gräs så hon fick jobba lika mkt ändå!
Jag skrittade på asfalt i kanske 5 min, skrittade en bit på en grusväg innan jag travade .
Hon hade fin och rätt så luftig trav som hon får när jag rider borta och när jag rider ut.
När jag kände för de så gjorde jag skänkelvikningar över vägen (skogsväg på 1,5 m)
Sen blev det hårt underlag så vi skrittade en bit innan jag travade igen.
-
Jag kom till åkern och galopperade på den och det kändes RIKTIGT bra!
Formen satt och eftersom gräset var så högt så fick hon jobba och lyfte ryggen bra. Gjorde några volter här och där och det gick oxå as bra!
Bytte varv och gjorde samma sak, bytte igen och sen en gång till innan jag travade lite i det höga gräset.
-
Sen skrittade jag en sväng på skogs/grusvägen tills det gick att trava igen. Så då travade jag av henne och det kändes oxå AS BRA!
-
Sen skrittade jag henne i form och det kändes oxå AS BRA! sen fick hon skritta på långa tyglar hela vägen hem :)
-
Otto har verkligen hjälpt mig SJUKT mkt!!
Gramanen funkar ju GRYMT BRAIzabell!
-
Men testa INTE om du inte vet hur man gör!!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0