folk snackar!

Ridsporten är en sport där det snackas väldigt mkt skit mellan ryttare och åskådare..
fotboll är det hela laget som gör fel i.. hockey detsamma.. men inte ridsport..
gör ryttaren fel eller något dumt så kan man bara skylla på ryttaren och hästen, men inget annat..
Det snackas mkt om outfits osv osv.. du kanske har svart sadel, brun förbygel och blått träns, grönt schabrak och röd kavaj.. vem skulle inte snacka om den matchningen?
men det är faktiskt inte outfiten som gör att en ryttare blir duktig. det är koncentrationen, hästens och ryttarens samspel och mkt mer!
Rider man flaxigt som jag gör på Izabell får man räkna med många kommentarer, man får räkna med många blickar och många viskningar från länktaren..
du tar åt dig av allt och föreställer dig vad dom säger, men har egentligen ingen aning..
Men VARFÖR ska du behöva bry dig?

Dom som viskar är ju bara avundsjuka.. ponny mammorna som viskar skulle ju knappast kunna sätta sig upp på din över pigga ponny och rida bättre.. eller vad tror du?
Ungdomarna som viskar viskar för att dom vill låta bättre.. dom kanske är bättre, men dom kanske har lättare ponnysar oxå då?
det vet man ju inte förens den har provat..
Snacket går tyvärr mest bland ponnyryttare.. där ryttarna är som mest osäkra och sköra.
snacket går där eftersom att nästan ALLA är osäkra.. många kanske vill sluta fast inte vill berätta det för sin mamma.. många kanske inte är säkra på hur dom ska göra ännu, förtsätta eller sluta.
snacket går bland tonåringar för att det är då man skapar sig själv och har inte hittat hem ännu.
JA! såklart jag oxå snackar ibland, men jag försöker låta bli eftersom att jag vet hur lätt det är att någon hör och blir sårad.. såklart jag inte vill såra någon eller göra någon illa, men ibland går det av bara farten och så är det nog tyvärr för många!
Ridsporten är som sagt var ingen lätt sport att handskas med.. ponnyn 7 dagar i veckan. förbereda sig mental och fysiskt för ridning, träning och tävling, lyssna på allt SKIT SNACK som alla säger till höger och vänster.
Men kom ihåg att inte bry dig om vad alla andra säger, för är DU stark så har du redan påverkat dom som ser upp till dig.. tar du inte åt dig av skiten så tycker iaf någon (väldigt många) att du är ball som går din egen väg och inte bryr dig om alla andra och försöker va som du.. alltså försöker dom osäkra bli säkrare..
Jag känner mig inte svag, men inte stark heller.. Jag har inte vart med lika länge i fighter som alla andra på tävlingarna har! jag har inte ens tävlat 1 gång pga att jag inte haft grönt kort.. därför är det klart att man blir lite osäker.. men en sak är säkert.. jag skulle ALDRIG ta emot skit av någon som inte ens vet vad den snackar om..
Det borde inte du heller göra!
WALK YOUR OWN WAY!



Kommentarer
Postat av: CiCi

Tyvärr snackas det lika mycket när folk blir äldre också, jättetrist, 40 åriga gamla tanter kan klanka ner på små tonåringar, det tycker jag är hemskt, vissa växer aldrig upp :) Men det är bra att du kör ditt race och skiter i alla andra, och som jag sagt innan, privatlektioner....då slipper man oftast en hel hög ponnymammor på läktaren som bara snackar en massa goja och försöker förverkliga sina drömmar genom sina barn för att dom själva inte lyckades.

2012-02-02 @ 09:09:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0