"fyfaan va fult! varför ska du ha en gul kavaj ?"

Jaa.. varför ska jag ha en GUL kavaj?
jo, det är för att jag tycker det är ganska tråkigt annars.. alla kommer med sina svart kavajer, några har marinblå, några enstaka har brun, blå, röd, grå eller randig!
Men har ni någonsin sett någon med en gul kavaj? antagligen inte.. inte jag iaf!
men största chansen att starta en tränd är att sticka ut.. så vf inte mer färg i ridningen? Visst... dressyr kanske de inte e så snyggt med färglada grejer, men i hoppningen... ABSOLUT!
Jag kommer dock inte börja tävla med den gula kavajen, utan börjar med den svarta.. varför? för att jag vill inte sticka ut för mkt på en gång.. första tävlingarna kommer ju ponnyn va lite små het o så kommer det kanske inte gå så bra.. så vill ligga lite lågt i början.. folk kommer kolla ändå eftersom jag e ny på tävlingarna.
Lite senare när vi har lite mer rutin och vet vad som gäller blir vi det gula equipaget.
Ska köpa gult scapa schabrak oxå.. sen får vi se om det blir något mer..
Men jag personligen tycker faktiskt det är ganska tråkigt med alla svarta kavajer över allt.. JAG VET, jag har en själv och ska ha den i början, men det är bara ett tag.. och jag köpte den bara för att jag skulle kunna ha vilket schabrak som helst..
Vet inte hur alla ponny rytatre och ponnymammor kommer reagera med en guling, ryttarna kommer nog tycka de är SVIIN FULT, ponny mammorna har jag ingen aning om.. men får hoppas att någon kommer gilla det iaf.
Ingen trodde jag var seriös med att köpa en gul kavaj, men thats it, jag köpte en! SAY WHAT? AS ballt om någon annan skulle komma i en t.ex orange kavaj! fatta va coolt med sånna som går sin egen väg och inte bryr sig om vad alla andra tycker. GO ON säger jag bara! fett coolt!
Alla har väl oxå fattat att det inte är någon märkes kavaj inom ridsporten eftersom det inte finns gula kavajer.
that's why I bought a yellow jacket

hoppträning ikv btw

Kommentarer
Postat av: Elvira

Svar: jag är 14 fyller 15 och Elina är 13 fyller 14. ;) fin blogg<3

2012-02-09 @ 11:38:52
URL: http://Toppryttare.nu
Postat av: Matilda Dreborg

Fan vad SNYGG! Jag har sett en som red ponny i leopardkavaj och turkos kavaj, men aldrig gult;) As snyggt iallafall!:D

2012-02-09 @ 22:42:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0