tävlingen..

på tävlingsplatsen:
Märkte att jag glömt spö och rämmen till hacket.. DAMN!! fick låna ett spö av bästaste Cajsa Olsson..
sen fick jag låna en rem av Linnea Rangbäck i LD o av Annie o LC:)
LD:
glömde banan, så jag hoppade 1,2,3,4,7,8 så missade 2 hinder.. hoppade iaf om o fick ett pet.. va INTE NÖJD! tänkte dra mig ur LC men de gjorde jag inte..
Hon var ganska tittig och skulle kolla på de meste o va VÄLDIGT framtung.. men de får man väl stå ut med ibland?
Underlaget tycker jag va ganska jobbigt eller så tyckte jag de bara för att hon va så framtung..
LC bed A0+A0
Lärde in 13 hinder och KUNDE DOM denna gången..;)
men tyvärr så fick jag 2 rivningar och 1 vägran.. så kom aldrig till omhoppningen..
jajaah.. hon vad väl duktig med tanke på att ALLT var nytt!
hon hade träffat 3 hästar av alla som var där.. 6 människor, aldrig sett ridhuset eller något av hindrena så de gick väl helt okej..
fick massa konstiga språng och var allmänt missnöjd.. men de va ju faktiskt 1a riktiga för båda så.. vad kan man förvänta sig?
När vi skulle lasta bad vi dreborgarna om hjälp och hon gick in efter 5 min kanske..? förra gången pappa o sofie var iväg med henne tog de 1h. en förbättring ;)
OCH JA.. hon går in dirr på träning när det inte är så mkt omkring henne :)
bara för att jag e så snäll så får ni en film även fast de gick sämst... men ni fick inte när jag glömde banan för jag skäms över detta så fatta vad jag skäms över att jag glömde banan... :(

Kommentarer
Postat av: Cici

Jag tycker ni var duktiga för att vara första gången. Men hästen behöver mer muskler bak för att kunna ta i och få till en bra teknik. Hon tycker ju det är kul det syns men hon behöver mer styrka och bättre teknik. Tömkörning, backträning, studs och arbete i låg form är jättebra för att sätta igång rumpestumpen ^^

2012-02-26 @ 20:05:11
Postat av: Anonym

Allt bra?

2012-02-26 @ 20:42:00
URL: http://emeliesdaily.blogg.se/
Postat av: Saga

du kanske inte ska dra och slita så mycket i din fiina ponny om du inte vill slita av nosryggen imed att du har hack :)

2012-02-27 @ 10:35:17
Postat av: anonym

jag tycker att du skall rida hnne mycket mer på marken ! hon behöver verkliggen muskler.. och hackamore brukar man oftast sätta på välridna hästar...

2012-02-27 @ 17:32:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0