att vara sämst av alla i omgivningen!

nu tänkte jag förklara hur det känns att rida min ponny..
Det känns helt okej hemma, ponnyn är lugn och man kan jobba ganska bra. men när man kommer iväg till hoppträningarna så blir hon lite uppsträssad och pigg och är lite svår att kontrollera..
Du är helt enkelt sämst av alla i din omgivning..
du blir flaxig i ridningen för att hon inte går som du vill, över hindrerna höjer hon ryggen som satan så man får överdålig sits.. i höger varv kan man knappt trava på en liten volt för hon gillar inte höger,, men de måste ju gå...
man får ALDRIG en bra kommentar och det beror ju på att det är ur uselt..
jag vet att jag rider bättre på lättare ponnysar för jag har ju haft lättare ponnysar och då tycker jag faktiskt jag rider bra!
t.ex acke,, hade alltid kontroll över honom, hur snabbt han än sprang, och jag tycker att min sits i sprången var bra.. men det var ju för att acke är en gammal SM ponny och kunde hoppa. han lyfte inte ryggen till månen som izabell gör..
Det tar faktiskt på en att se alla andra duktiga ryttare på träningar osv osv.. jag passar inte in bland dom,, jag borde typ börja om som nybörjare känns det som...
Nu blev de typ lite sad man inlägg men allt e lixom sant, så varför inte skriva de?
vet inte om ni någonsin kännt den känslan.. men den är inte speciellt rolig,,
jajaah.. man får väl ta nya tag och kämpa hårdare! vilket inte alltid är så lätt eftersom att jag inte har den tiden alltid.. jag har träning 7 dagar i veckan.. av dom 7 gångerna är jag i visby 2, garda 2, havdhem1 och dom andra 2 dagarna är de träning hemma på gården.. 3 gånger i veckan har jag 2 träningar så de är svårt att hinna med.. på tisdagar just nu är det dessutom moppekurs och sen ska jag rida själv ute kl 7-8 på kvällen.. nice..?
jajaah,, skit it.. nu ska jag kila!
så hejdå!

Kommentarer
Postat av: CiCi

Jag förstår hur du känner ibland kan ja känna likadant, men ta privatlektioner istället, då slipper du tänka på alla i din omgivning. Klart det är lite dyrare men kvalité är bättre än kvantitet. Då kan ni säkert komma till rätta med problemen lättare med om du har en tränare att jobba med och ni kan fokusera på problemen, sen när det känns bättre kan du ju börja rida i grupp igen men ibland behöver man stanna upp och ta hjälp med det man fastnat på, kämpa på!

2012-01-31 @ 10:36:24
Postat av: Emelie

Sv: det är bara bra! Händer? :)

2012-01-31 @ 12:18:42
URL: http://emeliesdaily.blogg.se/
Postat av: e

sv: bara bra, händer?

2012-01-31 @ 20:27:32
URL: http://emeliesdaily.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0