Hoppelli hopp

Dagen började med mockning....Lika kul som vanligt....eller!?

Iallafall började jag med Tärnan.
Skrittade själv ut i skogen. Hon var så lungn och cool så jag travade också :D
Var första gången och hon ville hellre trava än skritta!? Konstig häst.. Men det är ju bra att hon har framåtbjudning!


Tärnan fick ha täcke på sig idag

Sen tog jag in Grannie.
Som tur var hade han inte rullat sig idag ;)
Började med att longera honom och då har han hur mycket energi som helst.
Sen när jag hoppa upp blir han seg och vill inte skritta. Men han är ju bara 3 så i morgon ska mamma gå med när jag skrittar ut. För hoppningsvis får han mer framåtbjudning i skogen, som Tärnan.


Älsklingen ♥

Med Bim hade jag tänkt rida lite markarbete. Men jag orkade inte ta fram alla bomar och det så jag red i våra ängen istället. Pappa håller på och röjer där så det ligger lite stockar och rishögar överallt så det är perfekt att hoppa över. Började med att rida fram på en åker. Kollade va vad som fans kvar sen igår. skrittade till änget som det fanns mest stockar i, hoppade lite och tränade galopp om byten. Sen skrittade jag till det andra änget och kollade om det fanns nåt roligt där men det fanns det inte. Tänkte avsluta med att hoppa ett dike, men det ville inte Bim. Travade mot det första gången så att han skulle se det, då tvärnita han och började stegra för att det var vatten i diket -.- Fick iallafall han att sluta stegra och hopppa diket nåra gånger ;) Knäppa häst, alltid snäll och gör som man vill... tills det kommer vatten. Avslutade med att galoppera på åkern, trava av och slutade med att skritta runt alla åkrar i ca. 15 min.

Min lilla knäppis ♥

Annie


Kommentarer
Postat av: the star

underbar blogg!:)

2012-01-03 @ 20:16:18
URL: http://silvanawaynezaya.blogg.se/
Postat av: KarolinaWestberg

hahah! är han rädd för vatten ^^.

2012-01-03 @ 22:35:52
URL: http://karross.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0