GALET dåligt...

Hoppträningen idag gick SKIT BRA!!!! (irroni)
FYFAAAN vad dåligt det gick :(
-
först red vi lite bomar i trav och sen började vi med att rida som på bilden.. Alltså hoppar över en kavaletti och skulle byta galopp över den. Gjorde vi inte det så kunde man byta över den blå bomen sen skulle man byta tillbaka på nästa kavaletti.. Vi gjorde så i båda varven med och utan den blå bomen.
-
Sen hoppade vi som på bilden. Där SPRACK det.. INGET funkade.. blev fel galopp hela tiden och de kändes som att vi nästan skulle gå omkull flera gånger så en gång svängde jag till vänster av volten för jag vågade inte svänga den gången..
Jag fick hoppa 132489 varv för att det aldrig funkade.. När de ÄNTLIGEN funkade så bytte vi varv och så gick det bättre.. inte mkt. men lite iaf..
I höger varv skulle jag bromsa på ytter men det FUNKADE JU INTE :( Jag va SÅ HÄÄÄÄR dålig på de...
-
Sen hoppade vi en oxer.. LÅG asså..
-
Sen hoppade vi en kavalettibom, oxer, cavaletti..
Hon stannade jätte många gånger och det är nog pga mig med.. Är nog ännu lite rädd från den gången vi ramlade omkull..
Så där gick det heller inte..
-
Hoppade bana sen.. Hoppade  volten, sen kavalettin när vi skulle byta o sen kavaletti, oxer, kavaletti.
Gick dåligt här med..
Pallar inte skriva mer.. Men jag kan ju säga att jag hade typ.... NOLL kontroll..
jajaah..
Hörs sen..
Och felicia... Jag orkar inte ladda upp bilderna.. dom va ändå inge bra.. suddiga typ..
jajaah. hörs nån gång..
Hejhej!

Kommentarer
Postat av: felicia

Ok

2012-05-16 @ 22:38:08
URL: http://feliciae.blogg.se/
Postat av: Matilda Sparrenhök

Sv; Mja... Folk tror alltid att de vet bäst -.-

Japp, Gotland ja.. Där debuterade vi msvb tillsammans :)

2012-05-16 @ 22:47:17
URL: http://angrysparris.blogg.se/
Postat av: Cici

Jag tycker verkligen du ska lämna henne till någon och ta hjäp på riktigt för det här mår ingen av er bra utav. Jag tror Izabell har förlorat självförtroendet lite och börjat vägra för att hon inte riktigt vet hur hon ska göra helt enkelt, annars hade hon nog inte vägrat på så låga hinder.

Du behöver dessutom få intensiv träning så du kan bygga upp ditt självförtroende igen. Om ni ska fixa detta och växa tillsammans måste ni bli mer sammansvetsade så ta hjälp av otto, så fort du vet om du kommit med i ponnyakuten eller ej, kommer du inte med där gör upp en plan med otto genast för honom litar du ju på. Du behöver ta hjälp av någon som kan lägga ner sin själ i er båda och stötta. Bamsekram....

2012-05-17 @ 08:45:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0