När hoppet försvinner

Om jag inte kommer med i PA så vet jag inte riktigt vad jag ska göra.. jag har funderat på att låna ut Izabell till någon duktig ryttare, kanske sälja henne.. fast jag vet inte..
Varje dag jag kommer till stallet ser jag fram emot att träffa min älskling, i stallet är det mysigt, men när jag ska rida funkar inget längre..
-
Idag tillexempel.. Jag skulle skritta en bit, det gick inte.. hon tacktade mest.. När jag skulle trava gick det i turbo och jag skulle LÄTT vunnit ett travlopp..
Vi kom fram till en lammhage och där stog vi stuttsandes i 15 min innan jag fick förbi henne...
I galoppen gick det heller inge bra.. Jag blev trött och släppte kontrollen och Izabell bara sprang.. hon sprang o sprang o sprang..
När jag vände tacktade hon ännu mer och jag försökte få henne till skritt.. och tillslut gick det..
När jag tog tyglarna och försökte få henne i form så gick det inte.. jag blev svin trött men jag var ju tvungen att fortsätta så jag började trava.. vi vann travloppet igen.. och sen skrittade jag hela vägen hem gråtandes..
-
Så ser mina ridpass ut ungefär VARJE dag.. fast oftast så sparkar hon också..
-
Varje dag när jag ska borsta av henne vill jag bara släppa henne så hon får sköta sig själv.. med grejerna på.. vill hon få av dom får hon göra det själv för jag ORKAR INTE MED HENNE!!!!
Varje dag vill jag sälja henne och då menar jag VARJE dag..
-
Det finns någon gång ibland som det känns bra men jag kommer inte ihåg den känslan längre..
-
Så om jag inte kommer med i PA så provar jag ett tag till innan jag bestämmer mig.. Men de lutar nästan åt att bli av med henne.. Hon kan få det så mycket bättre..
-
Halva tiden som jag skrivit den här texten har jag gråtit.. för VEM VILL sälja sin familjemedlem? Inte jag iaf.. men jag orkar ju inte med henne mer..
-
Det enda jag önskar är att kunna rida med bett eller lära mig rida HENNE klokt på hacket..
-
Nu börjar hoppet försvinna.. Jag kommer säkert inte med i PonnyAkuten.. Varför skulle dom välja mig lixom? En vanlig tjej som inte kunde visa sitt problem klokt.. en vanlig tjej med en ovanligt känslig ponny.. HUR ska Tobbe och Anna kunna se mina känslor? Jag kan inte skicka bilder på dom.. jag kan inte skicka filmer på dom.. Jag kan ingenting...
-
Jag önskar att någon av dom hade testat att rida henne så dom fick känna hur det verkligen är.. Men de gjorde ingen och ingen kommer att göra det..
-
När hoppet försvinner händer allt men ändå inget på samma gång..
Men jag vill aldrig sluta kämpa.. Vi SKA klara det tillsammans !

Kommentarer
Postat av: Felicia

Karro jag hoppas på att ni 2 få vara tillsammans!

Ni är så sjukt fina tillsammans men ni kanrse inte klickar för varandra det kanrse inte är den häst du vill ha.

Förstår du vad jag menar?

2012-05-13 @ 17:28:42
URL: http://feliciae.blogg.se/
Postat av: hanna

låt henne bara spring om hon vill de så kanske hon är lite trött nästa ridpass.... så brukar jag i alla fall göra med mina hästar.... dom är helt ............GALNA...... ibland. men kör bara slut på henne å låt henne springa så kommer hon nog upptäcka att det inte är så kul att tackta eller så är det så att de är just ett riktigt spring res hon behöver så hon blir av med lite energi.... :) för när jag ser er har hon ofta mycket energi..... (bara ett litet tips)

2012-05-13 @ 17:50:20
URL: http://hovleden.blogg.se/
Postat av: Felicia

A ok

MEn man får hoppas på det bästa!

2012-05-13 @ 18:23:24
URL: http://feliciae.blogg.se/
Postat av: nora

åh vad tråkigt, hoppas du kommer med i PA!

Jag funderar ju faktiskt på att ta hem någon ponny under sommaren att utbilda så jag kanske kan ta henne? haha. jag är ju van med problem hästar ;)

2012-05-13 @ 20:30:26
URL: http://noraaahlin.blogg.se/
Postat av: Annie

Om du inte kommer med kan jag hjälpa dig att rida henne en gång i veckan. Sen kan du ju få rida för mig efter att jag har ridit henne så jag vet vad du ska göra ;) men ge inte upp ! Då får du stryk ! Hihihi vet precis vad du går igenom.

2012-05-13 @ 20:43:15
URL: http://karroannie.blogg.se/
Postat av: Bea

Det sista du skrev gillade jag, att du aldrig ska sluta kämpa! Det är inte lätt att hålla på med hästar och det vet du säkert lika bra som jag ;) och izabell har inte direkt dom lättaste raserna i sig heller. Har du provat ledarövningar med henne? Så hon får respekt för dig på marken? Det brukar funka för mig vare sig det är unghäst eller äldre häst. Du kommer greja alla problem ni har det är jag säker på! :)

2012-05-14 @ 09:55:36
Postat av: Emma

testa att jobba henne från marken, testa att spendera sån där onödig tid med henne... borsta henne extra noga, gå en runda med bara grimma och grimskaft, sitt några minuter i hagen, lixom bara leka, så att hon känner att det inte alltid är arbete och gå fint hela tiden :) vet inte om det fungerar men ni får säkert fina stunder med varandra och hon kommer lita mer på dig. Testa alltid att flytta bakåt och åt sidan. Flytta fram del och bak del, sänka nacke osv. innan du rider. Lyssnar hon inte på det så är det kanska självklart att hon inte lyssnar när du sitter där uppe :) Lycka till!!!!

2012-05-14 @ 20:58:37
URL: http://filigrunken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0