Spetz träning dag 1

Vi började med en bomserie som var som serpentiner.

paintskills
Vi började i trav. Då red vi bara över det så att hästarna fick se vägen ordentilgt.
Sen red vi på den yttre tredjedelen av bomarna för att hästarna skulle böja på sig ordentligt.
Sen gjorde vi det i galopp det gick jätte bra förutom att han inte ville byta galopp när man skulle till serpentinbågen i högervarv ;) vi bytte var och det gick också bra.


Johan flyttade bomarna med sockerbitar  (dom på medellinjen) så att det var 15 m i mellan (5-4 galoppsprång för d-ponny) vi började med att rida på 4 galoppsprång sen kortade vi ihop dom och red på 5.
Känner att jag börjar få bra variation på galoppsprången och att han orkar korta sig! Det blir ju väldigt mycket lättare när man gör sånna övningar ;)



Vi hoppade långsidan och tränade på att korta ihop där med.
Inga problem där ;)

Vi hoppade först en bana på 80 cm.
Först långsidan, vänstersväng räcke, högersväng oxer räcke, högersväng oxer och avslutade vänstersväng oxer räcke.

Banan gick bra inga problem ;)
Sen hoppade vi samma bana fast på 1m.
hoppade halva banan sen ropade Johan på mig. Han sa att jag inte fick igång galoppen och att jag inte behövde vara så nogran utan bara ta förhållningar när det behövdes. började om från början med bättre galopp och då gick det super ! Fine hesten ♥ Taggar till i morgon då vi hoppar mer bana och högre!
Tråkigt att mamma inte var med och filmade :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0