Galna hästar...

Kom till skolan idag och fick reda på att man inte hade några lektioner idag... Kändes rätt onödigt att man hade åkt till skolan och åka hem igen -.-
Men det var skönt att kunna åka hem ;)

När jag kom hem gick jag ut och tog in mammas hästar.
Började med att rida Flicka.
Hon var lite seg och bitchig (slog mot skänkeln o.s.v) Så red mycket volter och övergångar tills det känndes bra och då avslutade jag för att det inte skulle bli bråk.

Sen red jag Tito...
Och han var helt crazzy !
Tog jag det minsta lilla i munnen på honom slog han med huvudet och det kändes som om han skulle kasta av mig.
Så tänkte att om jag jobbade han i låg form i trav kanske han skulle lungna ner sig, men det kunde jag glömma...
Istället red jag övergångar. När jag hade gjort det började han lungna ner sig så jag börja galoppera.
Då börja han igen -.-
Var lite smått iritterad på honom så då fick han galoppera runt åkern galopp halt tills han började bli trött!
Och då när han var trött kunde han gå fint i form och göra precis som jag ville !
Men han vilade i går så det kanske hade med det att göra ;)

Knäppisarna i hagen ;)

I kväll är det ridklubbens årsfest :D
Ska bli kul! Skriver om den imorgon ;)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Anmäl dig gärna till dagens blogg - http://emeliesdaily.blogg.se/2012/february/ny-omgang-av-dagens-blogg.html#comment

2012-02-17 @ 20:07:01
Postat av: sara

ursäkta? NEJ jag har verkligen inte anorexia wtf?!

2012-02-18 @ 00:29:35
URL: http://saols.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0