H****VETE!!

SHIIIET vilken fiin ponny man kan ha ibland då !?!!?!?!? :D
skrittade en bit i skogen. tog kanske 20 min..?
sen red jag till åkern som ligger på andra sidan gården och där ville hon verkligen inte va! hon var extremt jobbig och de blev nån PYTTELIITEN fight och sen gjorde hon för det mesta som jag sa.. när jag väl fick henne i form gick hon som en klocka! SÅ BRA!! men ibland stretade hon emot lite och tacktade men efter kanske 10 sek så fick man tillbaka henne igen!
Hon gick SÅ HIMLA BRA IDAG så jag blev nästan förvånad! vilken vändning!! från spark drottning till dressyr drottning!
red på massa böjda spår, gjorde lite skänkelvikningar och fick till några RIKTIGT BRA!
I galoppen gick hon super duper oxå! hon gick i form och verkade trivas med det! hade inte så mkt kontakt med hennes mun alls idag eftersom de oftast inte behövdes :D
slutade passet med massor av trav.. bara för att de kändes så HIMLA BRA!! skänkelvikningar, volter mm. SUPER PONNY!
sen red jag bara lätt de sista i traven på raka spår i låg och avslappnad form!
sist blev det såklart massa skritt. lite skänkelvikningar som inte funkade så bra denna gång.. men jag körde de tills vi satte en och då fick hon skritta ett tag i bra form innan hon fick lång tygel.
HON VAR SÅ HIMLA DUKTIG!!!
NU till det dåliga...
Ni kanske vet att hon har problem med munnen och lätt får sår... de börjar komma tillbaka lite nu.. så ska bli ännu nogrannare med att smörja munnen,, köpa ägg bett och rida lite oftare på hacket.. :(
Gillar ju inte att rida dressyr på hacket.. hon blir så satans tung i handen och man blir så satans trött!
jajaah.. jag får glädja mig med att hon var SUPER FIIN IDAG:D
PUSSHEJ!!
så himla synd att hon inte blev bra på denna....!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0