hoppträningen.

hoppträningen kändes ganska bra faktiskt! Gick som sagt var omkull med min ponny som ni ser i en av filmerna.. men ingen skadade sig så de va ganaska lugnt!
vi (jag, alice, felicia, linn, ella) red fram på en volt i trav. vi minskade volten och gjorde den till ett litet fyrkantsspår och gjorde hörnpasseringar.
efter ett tag gjorde vi samma sak fast red över bomar där vi skulle ha 2 (?) travsteg mellan varje bom.
och de gick ganska bra!:)
Sen gjorde vi om det till en volt igen och galloperade.
efter de fick alla gå ner o pausa sina hästar förutom jag. för Izabell sparkade så mkt, så jag red på volten o lisa(tränare) hade en longerpisk som hon drog efter henne när hon sparkade.
alla kom tillbaka och vi gjorde exakt likadant fast i andra varvet.
efter så hoppade vi fram på kavvalettibomarna(dom vita) i båda varven sen blev det lite banor osv osv..
slutade träningen med o hoppa 110 nånting tror jag :)
nu till "olyckan"..
vi skulle hoppa stuttsen, hon hoppade bra på 1an, men hoppade över BÅDE ettan o tvån på samma gång! snubblade på bomen och sprang kravlandes på marken några steg.. Det enda jag tänkte på just då var " inte in i väggen, inte in i väggen, INTE IN I VÄGGEN!!!" för då skulle hon nog slagit sig en del!
hon nockade mig i facet och lite på handen.. men hallå.. vem bryr sig om de? fatta vad som kunde hänt!:(
jajaah.. inget hände o hon är bäst! :*
sparkade en gång rakt in i väggen så brädan höll på o spräckas typ ^^. hehe... ;)

Kommentarer
Postat av: feliciafelicia

Kan du inte klippa ihop mig och Gnistra om din pappa filmade mig

2012-03-09 @ 18:06:08
URL: http://feliciafeliciae.blogg.see.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0