Dressyren

När jag skrittade fram var seg och allment trög. Blev väldigt otaggad då för när hon är så får man rida som en dåre för att få henne att gå bra.

När jag började trava var hon likadan och lyssnade inte på skänkeln -.-
Sen när vi började sa Otto att jag skulle ställa henne utåt sen in igen men inte släppa yttertygeln och vipps gick hon as fint och var lätt som en plätt och fick riktig schvung i traven :D

När vi hade hittat formen gjorde vi skänkelvikningar längs långsidorna.
Eftersom jag hade hittat den där fina formen flöt skänkelvikningarna på i båda varven.
När vi hade gjort typ 4 långsidor i båda varven hade vi skritt paus.

När vi satte igång igen galopperade vi först på stor volt sen gjorde vi 3-4 10m volter på långsidorna.
Hon var jätte fin på volterna men så fort det blev rakt fram stack hon iväg lite men efter några volter fattade hon att det inte var någon idé ;)
När vi hade galopperat i båda varven travade jag av henne sen gick jag med henne i nästan en halv timme.



Hoppträning i morgon :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0