Gramanen

Hejhej!
Tänkte skriva om dressyrträningen idag !
-
Jag red fram med bett.. funkade INTE alls.. :( Hon frös fast eller sprang med huvudet rakt upp och sprang as snabbt i traven så man hade inte direkt kontroll på henne..
-
När jag kom in i ridhuset så satt Otto på graman och jag började rida på de och de funkade ABSOLUT INTE heller :(
Hon gjorde samma sak och när hon lixom fryser fast så går hon inte fram.. Förut stuttsade hon nu står hon still.. jag föreslår stuttsa...
-
Jag har aldrig ridit med graman tidigare förutom någon minut på Annies häst Bim.. Så jag visste inte hur man höll eller någe alls..
Men otto lärde mig.
-
Det var SUPER svårt i början och jag ville ta av det, men dom sa nej och sa att de skulle bli bra snart och det blev det:)
-
Jag red på böjda spår och lättade tillslut på gramanen :) galopperade o FATTA KÄNSLAN NÄR DET FUNKAR!!!!!
Asså formen... LOVE.. ÅÅÅÅH det känns precis som allt vände bara ett ögonblick!!
Det var lite undertämpo ganska ofta idag men jag tycker inte det gjorde så mkt eftersom de brukar vara tvärt om!
-
Imorrn ska jag rida med hack och kedja och se hur det funkar..
För hon började inte blöda idag men NÄSTAN NÄSTAN NÄSTAN...
Så ridningen denna vecka blir såhär:
Tisdag: Hack med kedja
Onsdag: Hoppning med vanligt hack
Torsdag: Rida ganska lite med graman
fredag: Vila
Lördag: skritta o trava
Söndag: rida vanligt med vanliga hacket/kedja/graman.
Måndag: Dressyr med gramanen
-
på 1a bilden kollar jag munnen.. ifall hon blödde eller inte

Bilderna är från mitten av träningen så hon är inte i samma form som i slutet..
Och som ni ser så faller jag fram mer när jag rider på bett för jag är ännu för feg för att våga rida klokt.
-
Nästa gång jag rider med gramanen går det nog mkt bättre eftersom de var första gången med bett på LÄNGE och första gången EVER med graman.
jajaah. Nästa måndag blire nog bättre ridet och bättre häst och bättre bilder :D
Puss

Kommentarer
Postat av: Viilma

Guud vad roligt! Hon ser ju för fin ut på bilderna :D

2012-05-15 @ 07:26:30
URL: http://NeverForgetTheName.blogg.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0